Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

Opole, dnia 16.07.2024r.

OSR.6131.353.2024.DS

 

OBWIESZCZENIE

PREZYDENTA MIASTA OPOLA

 

 

Zgodnie z art. 61 § 4 oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 572) – cyt. dalej jako Kpa, w związku z art. 83a ust. 7, art. 86 ust 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (tekst jednolity Dz. U. z 2023r. poz. 1336 ze zm.)

zawiadamiam

 

o możliwości zapoznania się z zebranym materiałem dowodowym, w ramach prowadzonego postępowania administracyjnego wszczętego przez tut. Organ obwieszczeniem
Nr OŚR.6131.353.2024.DS  z dnia 17.06.2024r., zgodnie z  art. 86 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jednolity Dz.U z 2023r. poz. 1336 ze zm.) w sprawie nałożenia ponownie obowiązku wykonania nasadzeń zastępczych w liczbie 3 sztuk drzew z gat. klon zwyczajny,
w przypadku niezachowania żywotności po 3 latach od wyznaczonego terminu nasadzeń, liczonego od dnia 31.05.2020r., stanowiących warunek udzielonego zezwolenia na usunięcie 3 szt. drzew, zgodnie z decyzją Prezydenta Miasta Opola Nr OŚR.6131.280.2020.DS z dnia 25.08.2020r.

Jednocześnie  informuję, że w dniu 12.07.2024r. Komisja ds. zieleni miejskiej dokonała oględzin na terenie przy ul. Chabrów w Opolu (dz. nr 543/11, obręb Zakrzów), w trakcie których stwierdziła zachowanie żywotności nasadzeń zastępczych 3 szt. drzew określonych w ww. decyzji.

Na zasadzie określonej w art. 10 § 1 Kpa, zawiadamiam, że został zebrany materiał  dowodowy, pozwalający na wydanie decyzji w przedmiotowej sprawie, z którym strona postępowania może zapoznać się i wypowiedzieć się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłaszanych żądań w ciągu 7 dni od daty doręczenia niniejszego zawiadomienia. Dokumenty znajdują się do wglądu w siedzibie Urzędu Miasta Opola, Plac Wolności,  pok. 325,  w godz. pracy Urzędu.

W powyższej sprawie liczba stron przekracza 20, a więc zgodnie z art. 83a ust. 7 ustawy o ochronie przyrody oraz art. 49 Kpa – zawiadomienie zostaje podane do publicznej wiadomości
w dniu 17.07.2024r. poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie www.bip.um.opole.

Zgodnie z art. 49 kpa, doręczenie uznaje się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia  niniejszego obwieszczenia, czyli z dniem 01.08.2024r.

 

Jednocześnie informuję, że w związku z tym, że organy administracji publicznej obowiązane są zapewnić stronie czynny udział w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji umożliwić wypowiedzenie się, co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań, informuję że niniejsze postępowanie nie może zostać rozpatrzone w terminie przewidzianym w art. 35 ustawy Kpa, tj. w ciągu miesiąca.

Mając powyższe na uwadze, zachodzi potrzeba określenia nowego terminu rozpatrzenia sprawy, który tut. Organ wyznacza do dnia 16.08.2024r., zgodnie z art. 36 § 1 Kpa, który stanowi, że o każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie organ administracji publicznej jest obowiązany zawiadomić stronę, podając przyczyny zwłoki wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia.

Uprzejmie informuję, że zgodnie z art. 37 § 1 Kpa stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia, jeżeli:

1) nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub przepisach szczególnych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność);

2) postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość).

 

W przypadku niewniesienia  uwag i nowych dowodów w wyznaczonym terminie,  tut. Organ decyzją administracyjną umorzy wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie ponownego nałożenia obowiązku wykonania nasadzeń zastępczych.

z up. Prezydenta Miasta
Edyta Madej
Kierownik Referatu Ochrony Zasobów

Naturalnych i Edukacji Ekologicznej

W Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa

 

LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
Informacje
Ilość odwiedzin: 100
Podmiot udostępniający: Urząd Miasta Opola
Nazwa: OŚR.6131.353.2024.DS Obwieszczenie Prezydenta Miasta Opola o możliwości zapoznania się z zebranym materiałem dowodowym, w ramach prowadzonego postępowania administracyjnegow sprawie nałożenia ponownie obowiązku wykonania nasadzeń zastępczych
Osoba, która wytworzyła informację: Dominika Stasica
Osoba, która udostępnia informację: Dominika Stasica
Data wytworzenia informacji: 16.07.2024 10:38:17
Data udostępnienia informacji: 17.07.2024 00:00:00
Data ostatniej aktualizacji: 17.07.2024 00:00:07
Rejestr zmian