Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.





Prezydent Miasta Opola
Nr OŚR.6131.490.2025.JD Opole, dnia 23 października 2025 r.
OBWIESZCZENIE
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
Na podstawie art. 10 § 1 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 572 ze zm.) – zwanej dalej ustawą k.p.a., w związku z art. 83a ust. 7 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 1478 ze zm.)
zawiadamiam strony postępowania,
że został zebrany materiał dowodowy w sprawie udzielenia zezwolenia na usunięcie 5 szt. drzew w tym: 1 szt. drzewa z gat. jarząb pospolity, rosnącego na działce ewidencyjnej nr 20/27, obręb Kolonia Gosławicka oraz 4 szt. drzew stanowiących 3 szt. drzew z gat. jarząb pospolity i 1 szt. drzewa z gat. świerk pospolity, rosnących na działce ewidencyjnej nr 21/30, obręb Kolonia Gosławicka; zlokalizowane łącznie na terenie nieruchomości przy ul. Rzeszowskiej 24-38; wszczętej na wniosek z dnia 04.09.2025 r., (data wpływu do tut. Organu 10.09.2025 r.) Wspólnoty Mieszkaniowej nieruchomości przy ul. Rzeszowskiej 24-38 w Opolu z siedzibą w Opolu przy ul. Rzeszowskiej 24-38.
W dniu 15.10.2025 r. Komisja ds. zieleni miejskiej, organ doradczy Prezydenta Miasta Opola przeprowadziła oględziny na ww. terenie i zaopiniowała pozytywnie usunięcie 5 szt. ww. drzew z powodu ich całkowitego obumarcia. W wyniku zakwalifikowania 5 szt. ww. drzew do usunięcia, Komisja zaleciła w ramach rekompensaty przyrodniczej, wykonanie nasadzeń zastępczych w ilości 5 szt. drzew rodzimych, liściastych (nie owocowych) o obwodach pni min. 12 cm (pomiar każdego drzewa należy wykonać na wysokości 100 cm od podstawy pnia). Plan nasadzeń zastępczych będących rekompensatą przyrodniczą za usuwane przedmiotowe drzewa, został przedłożony przez wnioskodawcę do tut. Organu wraz z wnioskiem i jest zgodny z warunkami Komisji ustalonymi podczas oględzin. Ponadto, zgodnie z art. 83c ust. 1 ww. ustawy o ochronie przyrody, Komisja dokonała również oględzin w zakresie występowania w obrębie drzew gatunków chronionych. Podczas przeprowadzonych oględzin nie stwierdzono występowania gatunków chronionych oraz gniazd ptasich. Ustalenia z oględzin zostały zapisane w protokole.
Na zasadzie określonej w art. 10 § 1 ww. ustawy k.p.a., zgodnie z którą strony postępowania administracyjnego mają prawo czynnego udziału w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji mają możliwość wypowiedzenia się, co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań informuję, że został zebrany materiał dowodowy, pozwalający na wydanie decyzji w przedmiotowej sprawie, z którym strony mogą zapoznać się i wnieść uwagi w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego zawiadomienia. Dokumentacja znajduje się do wglądu w siedzibie Urzędu Miasta Opola, Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa, Pl. Wolności 7-8, pok. 316, w godzinach pracy urzędu. Uwagi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu Miasta Opola.
Jednocześnie na podstawie art. 36 § 1 ww. ustawy k.p.a. zawiadamiam, że wyżej opisane postępowanie nie może zostać załatwione w terminie określonym w art. 35 k.p.a. Przyczyną zwłoki jest konieczność przeprowadzenia oględzin drzew oraz zachowanie terminów, wynikających z zawiadamiania stron postępowania o decyzjach i innych czynnościach organu poprzez obwieszczenie, zgodnie z art. 49 ww. ustawy k.p.a. wskazuje się nowy termin rozpatrzenia sprawy do dnia 21.11.2025 r.
Zgodnie z art. 37 § 1 ww. ustawy k.p.a., stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia, jeżeli:
1) nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub przepisach szczególnych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność);
2) postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość).
W powyższej sprawie liczba stron przekracza 20, a wiec z art. 83a ust. 7 ww. ustawy o ochronie przyrody oraz art. 49 ww. ustawy k.p.a. – zawiadomienie zostaje podane do publicznej wiadomości w dniu 23.10.2025 r. poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie www.bip.um.opole oraz tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Opola – Pl. Wolności 7-8.
Zgodnie z art. 49 ww. ustawy k.p.a., doręczenie uznaje się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia, czyli z dniem 07.11.2025 r.
W przypadku niewniesienia uwag i nowych dowodów w wyznaczonym terminie, Prezydent Miasta Opola udzieli zezwolenia na usunięcie w terminie do dnia 28.02.2026 r., 5 szt. drzew w tym: 1 szt. drzewa z gat. jarząb pospolity o obw. pnia 62cm, rosnącego na działce ewidencyjnej nr 20/27, obręb Kolonia Gosławicka oraz 4 szt. drzew stanowiących 3 szt. drzew z gat. jarząb pospolity o obw. pni kolejno 45cm, 69cm, 61cm i 1 szt. drzewa z gat. świerk pospolity o obw. pnia 69cm, rosnących na działce ewidencyjnej nr 21/30, obręb Kolonia Gosławicka; zlokalizowane łącznie na terenie nieruchomości przy ul. Rzeszowskiej 24-38 i uzależni udzielenie zezwolenia od wykonania do dnia 31.12.2026 r., nasadzeń zastępczych w ilości 5 szt. drzew gat. lipa drobnolistna i/lub grab pospolity ‘Fastigiata’ na terenie działki ewidencyjnej nr 18/14, obręb Kolonia Gosławicka, zgodnie z przedłożonym projektem planu nasadzeń.
z up. Prezydenta Miasta
Edyta Madej
Kierownik Referatu Ochrony
Zasobów Naturalnych
w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa
| Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data | dataUdost | dataMod | creating | modifier | Opcje |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data | dataUdost | dataMod | creating | modifier | Opcje |
| Informacje | |
|---|---|
| Ilość odwiedzin: | 32 |
| Podmiot udostępniający: | Urząd Miasta Opola |
| Nazwa: | Obwieszczenie PMO nr OŚR.6131.490.2025.JD o zebraniu materiału dowodowego niezbędnego do wydania zezwolenia na usunięcie 5szt. drzew; ul. Rzeszowska 24-38 |
| Osoba, która wytworzyła informację: | Justyna Dendera |
| Osoba, która udostępnia informację: | Justyna Dendera |
| Data wytworzenia informacji: | 23.10.2025 15:53:10 |
| Data udostępnienia informacji: | 23.10.2025 16:02:06 |
| Data ostatniej aktualizacji: | 23.10.2025 15:53:10 |
| Rejestr zmian | |