Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.





Prezydent Miasta Opola
Opole, dnia 18 listopada 2025 r.
Nr OŚR.6131.636.2025.JD
OBWIESZCZENIE
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie zachowania żywotności nasadzeń zastępczych i przeprowadzeniu dowodu z oględzin drzew
Działając zgodnie z art. 61 § 1 i § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 572 ze zm.) – cyt. dalej jako ustawa k.p.a. oraz w związku z art. 86 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jednolity Dz. U z 2024 r. poz. 1478 ze zm.)
zawiadamiam strony postępowania
o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie zachowania żywotności nasadzeń zastępczych stanowiących 3 szt. drzew gat. śliwa wiśniowa ‘Pissardii’, zrealizowanych na terenie nieruchomości w Opolu przy ul. mjr ‘Hubala 25A, stanowiącej działkę ewidencyjną nr 1192, obręb Gosławice (przed przenumerowaniem dz. nr 1192, am. 19, obręb Gosławice) oraz ponownego nałożenia obowiązku wykonania nasadzeń zastępczych, w przypadku gdy posadzone drzewa nie zachowały żywotności po 3 latach od dnia upływu terminu wskazanego w zezwoleniu na wykonanie nasadzeń zastępczych, zgodnie z wydaną decyzją nr OŚR.6131.436.2021.DD z dnia 30 grudnia 2021r.
Dokumentacja dotycząca przedmiotowego postępowania administracyjnego znajduje się do wglądu
w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opola, przy Placu Wolności 7-8, pok. 316, w godz. pracy Urzędu, tj. poniedziałek - środa 7.30-15.30, czwartek 7.30-17.00, piątek 7.30-14.00.
Z uwagi na powyższe, na podstawie art. 79 § 1 ww. ustawy k.p.a., który stanowi, że strona powinna być powiadomiona o miejscu i terminie przeprowadzenia dowodu lub oględzin oraz ma prawo brać udział
w przeprowadzeniu dowodu i składać wyjaśnienia, oraz w związku z art. 85 ust. 1 ww. ustawy k.p.a. który stanowi, że Organ administracji publicznej może w razie potrzeby przeprowadzić oględziny, tut. Organ zawiadamia, że w dniu 15.12.2025 r. w godz. 1200 – 1400 na ww. nieruchomości zostaną przeprowadzone komisyjne oględziny nasadzeń zastępczych na terenie nieruchomości w Opolu przy ul. mjr ‘Hubala’ 25A, stanowiącej działkę ewidencyjną nr 1192, obręb Gosławice (przed przenumerowaniem dz. nr 1192, am. 19, obręb Gosławice), w celu stwierdzenia zachowania ich żywotności.
Stosownie do art. 10 § 1 ww. ustawy k.p.a. strony postępowania mają prawo czynnego udziału w każdym stadium postępowania oraz zgodnie art. 79 § 2 ww. ustawy k.p.a. mają prawo brać udział w przeprowadzeniu dowodu, mogą zadawać pytania świadkom, biegłym i stronom oraz składać wyjaśnienia.
Jednocześnie na podstawie art. 36 § 1 ww. ustawy k.p.a. zawiadamiam, że ww. postępowanie administracyjne w sprawie zachowania żywotności nasadzeń zastępczych i przeprowadzenia dowodu z oględzin drzew nie może zostać załatwione w terminie określonym w art. 35 ww. ustawy k.p.a. Przyczyną zwłoki jest konieczność przeprowadzenia komisyjnych oględzin nasadzonych drzew oraz zachowanie terminów, wynikających z zawiadamiania stron postępowania o decyzjach i innych czynnościach organu poprzez obwieszczenie, zgodnie z art. 49 ww. ustawy k.p.a. wskazuje się nowy termin rozpatrzenia sprawy do dnia 31.01.2026 r.
Zgodnie z art. 37 § 1 ww. ustawy k.p.a., stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia, jeżeli:
1. nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub przepisach szczególnych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność);
2. postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość).
Niniejsze obwieszczenie zostaje publicznie ogłoszone w dniu 18.11.2025 r. poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie www.bip.um.opole oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Organu.
Zawiadomienie stron postępowania uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia, czyli z dniem 03.12.2025 r.
z up. Prezydenta Miasta
Alicja Puchowska
Główny Specjalista
W Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa
| Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data | dataUdost | dataMod | creating | modifier | Opcje |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data | dataUdost | dataMod | creating | modifier | Opcje |
| Informacje | |
|---|---|
| Ilość odwiedzin: | 19 |
| Podmiot udostępniający: | Urząd Miasta Opola |
| Nazwa: | Obwieszczenie PMO nr OŚR.6131.636.2025.JD o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie zachowania żywotności nasadzeń zastępczych i przeprowadzeniu dowodu z oględzin drzew, Opole ul. mjr ‘Hubala’ 25A; dz. nr 1192, obręb Gosławice |
| Osoba, która wytworzyła informację: | Justyna Dendera |
| Osoba, która udostępnia informację: | Justyna Dendera |
| Data wytworzenia informacji: | 18.11.2025 14:23:45 |
| Data udostępnienia informacji: | 18.11.2025 14:27:44 |
| Data ostatniej aktualizacji: | 18.11.2025 14:23:45 |
| Rejestr zmian | |