Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

Opole, dnia 20 listopada 2025 r.

Prezydent Miasta Opola

OSR.6131.490.2025.JD

 

OBWIESZCZENIE

PREZYDENTA MIASTA OPOLA

o wydaniu decyzji dot. zezwolenia na usunięcie drzew

 

Zgodnie z art. 49 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572 ze zm.) – cyt. dalej jako ustawa k.p.a., w związku z art. 83a ust. 7 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1478 ze zm.)

 

zawiadamiam strony postępowania, 

że w dniu 20.11.2025 r. została wydana decyzja Prezydenta Miasta Opola nr OŚR.6131.490.2025.JD udzielająca zezwolenia Wspólnocie Mieszkaniowej ul. Rzeszowska 24-38 z siedzibą w Opolu przy ul. Rzeszowskiej 24-38 na usunięcie 5 szt. drzew w tym: 1 szt. drzewa z gat. jarząb pospolity o obw. pnia 62cm, rosnącego na działce ewidencyjnej nr 20/27, obręb Kolonia Gosławicka oraz 4 szt. drzew stanowiących 3 szt. drzew z gat. jarząb pospolity o obw. pni kolejno 45cm, 69cm, 61cm i 1 szt. drzewa z gat. świerk pospolity o obw. pnia 69cm, rosnących na działce ewidencyjnej nr 21/30, obręb Kolonia Gosławicka; zlokalizowanych łącznie na terenie nieruchomości przy ul. Rzeszowskiej 24-38 i uzależnieniu zezwolenia od wykonania nasadzeń zastępczych w ilości 5 szt. drzew gat. lipa drobnolistna i/lub grab pospolity ‘Fastigiata’, na terenie nieruchomości w Opolu przy ul. Rzeszowskiej 24-38 (dz. nr 18/14 i 21/30, obręb Kolonia Gosławicka). Przedmiotowa decyzja znajduje się do wglądu w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opola, Pl. Wolności 7-8, pok. 316. W celu umówienia się na zapoznanie z decyzją proszę o wcześniejszy kontakt telefoniczny pod nr tel. 77 446 10 81, lub mailowy na adres: OSR@um.opole.pl 

W powyższej sprawie liczba stron przekracza 20, w związku z czym, zgodnie z art. 83a ust. 7 ustawy o ochronie przyrody zastosowano przepis art. 49 § 1 ustawy k.p.a. o brzmieniu, że jeżeli przepis szczególny tak stanowi, zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej może nastąpić w formie publicznego obwieszczenia, w innej formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości lub przez udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej właściwego organu administracji publicznej.

Niniejsze obwieszczenie zostaje publicznie ogłoszone w dniu 20.11.2025 r. poprzez zamieszczenie    w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie www.bip.um.opole oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Opola przy Pl. Wolności 7-8.

Stosownie do art. 49 § 2 ustawy k.p.a. niniejsze zawiadomienie stron postępowania (skuteczne doręczenie) uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia, czyli z dniem 05.12.2025 r.   

Od niniejszej decyzji stronom służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Opola w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Przed upływem terminu do wniesienia odwołania strony mogą zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia Prezydentowi Miasta Opola oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Decyzja podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania, jeżeli jest zgodna z żądaniem wszystkich stron lub jeżeli wszystkie strony zrzekły się prawa do wniesienia odwołania.

 

z up. Prezydenta Miasta


Alicja Puchowska
Główny Specjalista

W Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa

LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
Informacje
Ilość odwiedzin: 16
Podmiot udostępniający: Urząd Miasta Opola
Nazwa: Obwieszczenie PMO nr OŚR.6131.490.2025.JD o wydaniu decyzji zezwalającej na usunięcie 5 szt. drzew przy ul. Rzeszowskiej 24-38 w Opolu
Osoba, która wytworzyła informację: Justyna Dendera
Osoba, która udostępnia informację: Justyna Dendera
Data wytworzenia informacji: 20.11.2025 15:42:55
Data udostępnienia informacji: 20.11.2025 15:49:09
Data ostatniej aktualizacji: 20.11.2025 15:42:55
Rejestr zmian