Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

Prezydent Miasta Opola

OŚR.6131.572.2025.JD                                                                           Opole, dnia 20 listopada 2025 r.  

 

 

OBWIESZCZENIE 

PREZYDENTA  MIASTA OPOLA

Na podstawie art. 10 § 1 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572 ze zm.) – zwanej dalej ustawą k.p.a. oraz w związku z art. 83a ust. 7 i art. 86 ust. 2  ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1478 ze zm.)

zawiadamiam strony postępowania,

 

że został zebrany materiał dowodowy w sprawie nałożenia ponownie na Spółdzielnię Mieszkaniową w Opolu z siedzibą w Opolu przy ul. K. Sosnkowskiego 40-42 obowiązku wykonania nasadzenia zastępczego stanowiącego drzewo gat. jarząb szwedzki, zrealizowanego  na terenie nieruchomości w Opolu przy ul. J. Bytnara ‘Rudego’ 13, w obrębie działki ewidencyjnej nr 1350, obręb Gosławice (przed przenumerowaniem dz. nr 8/3, am. 23, obręb Gosławice), wynikającego z decyzji Prezydenta Miasta Opola nr OŚR.6131.364.2018.DD z dnia 02 listopada 2018 r, w przypadku niezachowania żywotności nasadzenia po 3 latach od dnia upływu wskazanego terminu na jego wykonanie.

W dniu  19.11.2025 r. na ww. nieruchomości  zostały przeprowadzone oględziny przez Komisję ds. zieleni miejskiej – organ doradczy Prezydenta Miasta Opola, podczas których stwierdzono zachowanie żywotności przedmiotowego nasadzenia zastępczego  po 3 latach od dnia upływu terminu wskazanego  w zezwoleniu (decyzji) na jego wykonanie, w związku z czym wszczęte w tej sprawie postępowanie zostanie umorzone, jako bezprzedmiotowe. 

            Na zasadzie określonej w art. 10 § 1 ww. ustawy k.p.a., strony postępowania administracyjnego mają prawo czynnego udziału w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji mają możliwość wypowiedzenia się, co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. W związku  z powyższym informuję o możliwości zapoznania się z zebranym materiałem dowodowym w ww. sprawie i wniesienia uwag w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego zawiadomienia. Dokumentacja znajduje się do wglądu w siedzibie Urzędu Miasta Opola, Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa, Pl. Wolności 7/8, pok. 316.  W celu umówienia  się na zapoznanie z dokumentacją należy skontaktować  się z Wydziałem Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opola pod adresem mailowym: osr@um.opole.pl  lub pod nr tel. 77 446 10 81. Uwagi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną  skrzynkę podawczą Urzędu Miasta Opola.

Po upływie terminu na wniesienie uwag do sprawy, decyzją administracyjną postępowanie w przedmiotowej sprawie zostanie umorzone.    

 

            W powyższej sprawie liczba stron postępowania  przekracza 20, a więc zgodnie z art. 83a ust. 7 ww. ustawy o ochronie przyrody oraz art. 49 ww. ustawy k.p.a. – zawiadomienie zostaje podane do publicznej wiadomości w dniu 20.11.2025 r. poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie www.bip.um.opole oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Opola przy Pl. Wolności 7/8. Zgodnie z art. 49 ww. ustawy k.p.a., doręczenie uznaje się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia  niniejszego obwieszczenia, czyli z dniem 05.12.2025 r.

 

z up. Prezydenta Miasta


Alicja Puchowska
Główny Specjalista

W Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa

LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
Informacje
Ilość odwiedzin: 15
Podmiot udostępniający: Urząd Miasta Opola
Nazwa: Obwieszczenie PMO nr OŚR.6131.572.2025.JD, że został zebrany materiał dowodowy w sprawie nałożenia ponownie obowiązku wykonania nasadzenia zastępczego w przypadku niezachowania żywotności nasadzenia po 3 latach od dnia upływu wskazanego terminu na jego wykonanie; ul. J. Bytnara ‘Rudego’ 13, dz. nr 1350, obręb Gosławice
Osoba, która wytworzyła informację: Justyna Dendera
Osoba, która udostępnia informację: Justyna Dendera
Data wytworzenia informacji: 20.11.2025 16:09:57
Data udostępnienia informacji: 20.11.2025 16:13:38
Data ostatniej aktualizacji: 20.11.2025 16:09:57
Rejestr zmian