Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

Prezydent Miasta Opola

        ul. Rynek 1A

     45-015 Opole                                                                                    

Nr OŚR.6131.551.2025.MKA                                                                                   Opole, dnia 25.11.2025r. 

OBWIESZCZENIE 

PREZYDENTA  MIASTA OPOLA

Na podstawie art. 10 § 1 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572 ze zm.) – zwanej dalej ustawą Kpa, w związku z art. 83a ust. 7 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1478 ze zm.), po przedłożeniu projektu planu nasadzeń zastępczych przy piśmie l.dz. nr W/EAI/4585/2025 z dnia 21.11.2025r. (data wpływu do tut.Organu  24.11.2025r.)  

zawiadamiam strony postępowania,

że został zebrany materiał dowodowy w prowadzonej sprawie o udzielenie zezwolenia na usunięcie 2 szt. drzew,  rosnących na nieruchomości przy ul. Jana Bytnara „Rudego” 10 w Opolu (działka nr 1363 obręb Gosławice), administrowanej przez Administrację Osiedla nr I, wszczętej na wniosek W/EA I/3718/2025  z dnia 29.09.2025r. (data wpływu do tut. Organu 06.10.2025r.)   Spółdzielni Mieszkaniowej w Opolu z siedzibą :  45-273 Opole,  ul. Sosnkowskiego 40-42.

Na zasadzie określonej w art. 10 § 1 ustawy Kpa strony postępowania administracyjnego mają prawo czynnego udziału w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji mają możliwość wypowiedzenia się, co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. W związku z powyższym informuję o możliwości zapoznania się z zebranym materiałem dowodowym w ww. sprawie i wniesienia uwag w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego zawiadomienia. Dokumentacja znajduje się do wglądu w siedzibie Urzędu Miasta Opola, Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa, w godzinach pracy urzędu.  Uwagi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną  skrzynkę podawczą Urzędu Miasta Opola.

W powyższej sprawie liczba stron przekracza 20, a więc zgodnie z art. 83a ust. 7 ustawy o ochronie przyrody oraz art. 49 ustawy Kpa – zawiadomienie zostaje podane do publicznej wiadomości w dniu 25.11.2025r. poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie www.bip.um.opole oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Opola – Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa     

Zgodnie z art. 49 ustawy Kpa, doręczenie uznaje się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia  niniejszego obwieszczenia, czyli z dniem 10.12.2025r.

W przypadku niewniesienia  uwag i nowych dowodów w wyznaczonym terminie, tut. Organ decyzją administracyjną udzieli zezwolenia na usunięcie w terminie  do dnia 31.05.2026r. dwóch drzew gat. jabłoń purpurowa (nr 1) i jabłoń jagodowa (nr 2), rosnących na nieruchomości przy Jana Bytnara „Rudego” 10 w Opolu (działka nr 1363 obręb Gosławice)  i uzależni zezwolenie od wykonania do dnia 31.05.2026r. nasadzeń zastępczych dwóch drzew gat. śliwa wiśniowa Pisardii o obwodzie pnia min. 12 cm na wysokości 100 cm na nieruchomości przy ul. Jana Bytnara Rudego 11 (działka nr 1363 obręb Gosławice), zgodnie z przedłożonym projektem planu nasadzeń.

 

 

 

z up. Prezydenta Miasta

                   Marzena Kasprzak

                   Główny Specjalista

w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa 


LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
Informacje
Ilość odwiedzin: 17
Podmiot udostępniający: Urząd Miasta Opola
Nazwa: Obwieszczenie nr OŚR.6131.551.2025.MKA o zebraniu materiału dot. zezwolenia na usunięcie 2 drzew przy ul. J.B.Rudego 10
Osoba, która wytworzyła informację: Marzena Kasprzak
Osoba, która udostępnia informację: Marzena Kasprzak
Data wytworzenia informacji: 25.11.2025 13:50:42
Data udostępnienia informacji: 25.11.2025 13:54:10
Data ostatniej aktualizacji: 25.11.2025 13:50:42
Rejestr zmian