Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.
Nr OŚR.6131.5.2025.MKA Opole, dnia 06 lutego 2025r.
OBWIESZCZENIE
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
Na podstawie art. 10 § 1 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 572) – zwanej dalej ustawą Kpa oraz w związku z art. 83a ust. 7 i art. 86 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 1478 ze zm.)
zawiadamiam strony postępowania,
że został zebrany materiał dowodowy w sprawie nałożenia ponownie na Opolską Spółdzielnię Mieszkaniową „Przyszłość” przy ul. Katowickiej 23 obowiązku wykonania nasadzeń zastępczych 2 szt. drzew gat. klon zwyczajny odmiany kulistej na nieruchomości przy ul. Prószkowskiej 7-13 w Opolu, stanowiącej działkę oznaczoną po przenumerowaniu nr 1919 (poprzednie oznaczenie działki nr 26/32 a.m.38 obręb Szczepanowice), wynikających z decyzji Prezydenta Miasta Opola nr OŚR.6131.545.2020.MKA z dnia 19.03.2021r, w przypadku niezachowania żywotności nasadzeń po 3 latach od dnia upływu wskazanego terminu wykonania.
W dniu 27.01.2025r. na ww. nieruchomości zostały przeprowadzone oględziny przez Komisję ds. zieleni miejskiej – organ doradczy Prezydenta Miasta Opola, podczas których stwierdzono zachowanie żywotności przedmiotowych nasadzeń zastępczych po 3 latach od dnia upływu terminu wskazanego w zezwoleniu (decyzji) na wykonanie, w związku z czym wszczęte w tej sprawie postępowanie zostanie umorzone, jako bezprzedmiotowe.
Na zasadzie określonej w art. 10 § 1 ustawy Kpa strony postępowania administracyjnego mają prawo czynnego udziału w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji mają możliwość wypowiedzenia się, co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. W związku z powyższym informuję o możliwości zapoznania się z zebranym materiałem dowodowym w ww. sprawie i wniesienia uwag w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego zawiadomienia. Dokumentacja znajduje się do wglądu w siedzibie Urzędu Miasta Opola, Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa, Pl. Wolności 7/8, pok. 316. W celu umówienia się na zapoznanie z dokumentacją należy skontaktować się z Wydziałem Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opola pod adresem mailowym: osr@um.opole.pl lub pod nr tel. 77 446 10 82. Uwagi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu Miasta Opola.
Po upływie terminu na wniesienie uwag do sprawy, decyzją administracyjną postępowanie w przedmiotowej sprawie zostanie umorzone.
Jednocześnie na podstawie art. 36 § 1 Kpa zawiadamiam, że przedmiotowa sprawa nie będzie mogła zostać załatwiona w terminie określonym w art. 35 Kpa z powodu konieczności zachowania terminów, wynikających z zawiadamiania stron postępowania o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej w formie publicznego obwieszczenia poprzez udostępnienie pisma w BIP na stronie podmiotowej organu, zgodnie z art. 49 Kpa. Z uwagi na powyższe informuję, że przedmiotowa sprawa zostanie rozpatrzona (wydana decyzja administracyjna) do dnia 14.03.2025r. Zgodnie z art. 37 § 1 k.p.a., stronie służy prawo do wniesieniaponaglenia,jeżeli:
1) nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub przepisach szczególnych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność);
2) postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość).
W powyższej sprawie liczba stron postępowania przekracza 20, a więc zgodnie z art. 83a ust. 7 ustawy o ochronie przyrody oraz art. 49 Kpa – zawiadomienie zostaje podane do publicznej wiadomości w dniu 06.02.2025r. poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie www.bip.um.opole oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Opola przy Pl. Wolności 7/8. Zgodnie z art. 49 ustawy Kpa, doręczenie uznaje się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia, czyli z dniem 21.02.2025r.
z up. Prezydenta Miasta
Marzena Kasprzak
Główny Specjalista
w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data | dataUdost | dataMod | creating | modifier | Opcje |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data | dataUdost | dataMod | creating | modifier | Opcje |
Informacje | |
---|---|
Ilość odwiedzin: | 86 |
Podmiot udostępniający: | Urząd Miasta Opola |
Nazwa: | Obwieszczenie nr OŚR.6131.5.2025.MKA o możliwości zapoznania się z materiałem dowodowym w sprawie nałożenia ponownie obowiązku nasadzeń zastępczych przy ul. Prószkowskiej 7-13 |
Osoba, która wytworzyła informację: | Marzena Kasprzak |
Osoba, która udostępnia informację: | Marzena Kasprzak |
Data wytworzenia informacji: | 06.02.2025 11:03:07 |
Data udostępnienia informacji: | 06.02.2025 11:03:07 |
Data ostatniej aktualizacji: | 07.02.2025 10:06:02 |
Rejestr zmian |