Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

Nr OŚR.6131.6.2025.MKA                                          Opole, dnia 06 lutego 2025r.  

 

OBWIESZCZENIE 

PREZYDENTA  MIASTA OPOLA

Na podstawie art. 10 § 1 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 572) – zwanej dalej ustawą Kpa oraz w związku z art. 83a ust. 7 i art. 86 ust. 2  ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 1478 ze zm.)

zawiadamiam strony postępowania,

że został zebrany materiał dowodowy w sprawie nałożenia ponownie na Wspólnotę Mieszkaniową ul. Chabrów 67-69, reprezentowaną przez Opolską Spółdzielnię Mieszkaniową „Przyszłość” z siedzibą w Opolu przy ul. Katowickiej 23 obowiązku wykonania nasadzeń zastępczych 3 szt. drzew gat. wiśnie osobliwe „Umbraculifera”  na nieruchomości przy ul. Chabrów 67-69  w Opolu, stanowiącej działkę oznaczoną po przenumerowaniu nr 1976 obręb Opole (poprzednie oznaczenie działki nr 32 a.m.20 obręb Opole), wynikających z decyzji Prezydenta Miasta Opola nr OŚR.6131.264.2021.MKA z dnia 18.11.2021r, w przypadku niezachowania  żywotności nasadzeń po 3 latach od dnia upływu wskazanego terminu wykonania.

W dniu  27.01.2025r. na ww. nieruchomości  zostały przeprowadzone oględziny przez Komisję ds. zieleni miejskiej – organ doradczy Prezydenta Miasta Opola, podczas których stwierdzono zachowanie żywotności przedmiotowych nasadzeń zastępczych  po 3 latach od dnia upływu terminu wskazanego  w zezwoleniu (decyzji)  na wykonanie, w związku z czym wszczęte w tej sprawie postępowanie zostanie umorzone, jako bezprzedmiotowe. 

                Na zasadzie określonej w art. 10 § 1 ustawy Kpa strony postępowania administracyjnego mają prawo czynnego udziału w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji mają możliwość wypowiedzenia się, co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. W związku  z powyższym informuję o możliwości zapoznania się z zebranym materiałem dowodowym w ww. sprawie i wniesienia uwag w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego zawiadomienia. Dokumentacja znajduje się do wglądu w siedzibie Urzędu Miasta Opola, Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa, Pl. Wolności 7/8, pok. 316.  W celu umówienia  się na zapoznanie z dokumentacją należy skontaktować  się z Wydziałem Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opola pod adresem mailowym: osr@um.opole.pl  lub pod nr tel. 77 446 10 82. Uwagi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną  skrzynkę podawczą Urzędu Miasta Opola.

Po upływie terminu na wniesienie uwag do sprawy, decyzją administracyjną postępowanie w przedmiotowej sprawie zostanie umorzone.     

         Jednocześnie na podstawie art. 36 § 1 Kpa zawiadamiam, że przedmiotowa sprawa  nie będzie mogła zostać załatwiona w terminie określonym w art. 35 Kpa z powodu konieczności zachowania terminów, wynikających z zawiadamiania stron postępowania o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej w formie publicznego obwieszczenia poprzez udostępnienie pisma w BIP na stronie podmiotowej organu, zgodnie z art. 49 Kpa. Z uwagi na powyższe  informuję, że przedmiotowa sprawa zostanie rozpatrzona (wydana decyzja administracyjna) do dnia 14.03.2025r.  Zgodnie z art. 37 § 1 k.p.a., stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia, jeżeli:                                                                                                                     

1) nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub przepisach szczególnych ani w  terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność);

2) postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość).

W powyższej sprawie liczba stron postępowania  przekracza 20, a więc zgodnie z art. 83a ust. 7 ustawy o ochronie przyrody oraz art. 49 Kpa – zawiadomienie zostaje podane do publicznej wiadomości w dniu 06.02.2025r. poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie www.bip.um.opole oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Opola przy Pl. Wolności 7/8. Zgodnie z art. 49 ustawy Kpa, doręczenie uznaje się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia  niniejszego obwieszczenia, czyli z dniem 21.02.2025r.

 

z up. Prezydenta Miasta

                   Marzena Kasprzak

                   Główny Specjalista

w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa 

 

LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
Informacje
Ilość odwiedzin: 84
Podmiot udostępniający: Urząd Miasta Opola
Nazwa: Obwieszczenie nr OŚR.6131.6.2025.MKA o mozliwości zapoznania się z materiałem dowodowym w sprawie nałożenia ponownie obowiązku nasadzeń zastępczych na nieruchomości przy ul. Chabrów 67-69
Osoba, która wytworzyła informację: Marzena Kasprzak
Osoba, która udostępnia informację: Marzena Kasprzak
Data wytworzenia informacji: 06.02.2025 14:52:29
Data udostępnienia informacji: 06.02.2025 14:52:29
Data ostatniej aktualizacji: 07.02.2025 10:09:17
Rejestr zmian