Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.
OŚR.6131.216.2025.JD Opole, dnia 03 czerwca 2025 r.
OBWIESZCZENIE
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
Na podstawie art. 10 § 1 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572) – zwanej dalej ustawą k.p.a. oraz w związku z art. 83a ust. 7 i art. 86 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1478 ze zm.)
zawiadamiam strony postępowania,
że został zebrany materiał dowodowy w sprawie nałożenia ponownie na Spółdzielnię Mieszkaniową w Opolu z siedzibą w Opolu przy ul. Sosnkowskiego 40-42 obowiązku wykonania nasadzeń zastępczych w ilości 2 szt. drzew, w tym 1 szt. z gat. jarząb szwedzki i 1 szt. z gat. klon zwyczajny, zrealizowanych na terenie nieruchomości w Opolu przy ul. Batalionu ‘Zośka’ 1-3, stanowiącej działkę ewidencyjną nr 1338, obręb Gosławice (przed przenumerowaniem dz. nr 1338, am. 22, obręb Gosławice), wynikających z decyzji Prezydenta Miasta Opola nr OŚR.6131.256.2020.DD z dnia 09 września 2020 r, w przypadku niezachowania żywotności nasadzeń po 3 latach od dnia upływu wskazanego terminu ich wykonania.
W dniu 12.05.2025 r. na ww. nieruchomości zostały przeprowadzone oględziny przez Komisję ds. zieleni miejskiej – organ doradczy Prezydenta Miasta Opola, podczas których stwierdzono zachowanie żywotności przedmiotowych nasadzeń zastępczych po 3 latach od dnia upływu terminu wskazanego w zezwoleniu (decyzji) na ich wykonanie, w związku z czym wszczęte w tej sprawie postępowanie zostanie umorzone, jako bezprzedmiotowe.
Na zasadzie określonej w art. 10 § 1 ustawy k.p.a., strony postępowania administracyjnego mają prawo czynnego udziału w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji mają możliwość wypowiedzenia się, co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. W związku z powyższym informuję o możliwości zapoznania się z zebranym materiałem dowodowym w ww. sprawie i wniesienia uwag w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego zawiadomienia. Dokumentacja znajduje się do wglądu w siedzibie Urzędu Miasta Opola, Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa, Pl. Wolności 7/8, pok. 316. W celu umówienia się na zapoznanie z dokumentacją należy skontaktować się z Wydziałem Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opola pod adresem mailowym: osr@um.opole.pl lub pod nr tel. 77 446 10 81. Uwagi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu Miasta Opola.
Po upływie terminu na wniesienie uwag do sprawy, decyzją administracyjną postępowanie w przedmiotowej sprawie zostanie umorzone.
W powyższej sprawie liczba stron postępowania przekracza 20, a więc zgodnie z art. 83a ust. 7 ustawy o ochronie przyrody oraz art. 49 k.p.a. – zawiadomienie zostaje podane do publicznej wiadomości w dniu 04.06.2025 r. poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie www.bip.um.opole oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Opola przy Pl. Wolności 7/8. Zgodnie z art. 49 ustawy k.p.a., doręczenie uznaje się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia, czyli z dniem 19.06.2025 r.
z up. Prezydenta Miasta
Edyta Madej
Kierownik Referatu Ochrony Zasobów
Naturalnych
W Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data | dataUdost | dataMod | creating | modifier | Opcje |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data | dataUdost | dataMod | creating | modifier | Opcje |
Informacje | |
---|---|
Ilość odwiedzin: | 29 |
Podmiot udostępniający: | Urząd Miasta Opola |
Nazwa: | Obwieszczenie PMO nr OŚR.6131.216.2025.JD, że został zebrany materiał dowodowy w sprawie nałożenia ponownie obowiązku wykonania nasadzeń zastępczych w przypadku niezachowania żywotności nasadzeń po 3 latach od dnia upływu wskazanego terminu ich wykonania; ul. Batalionu ‘Zośka’ 1-3, dz. nr 1338, obręb Gosławice |
Osoba, która wytworzyła informację: | Justyna Dendera |
Osoba, która udostępnia informację: | Justyna Dendera |
Data wytworzenia informacji: | 04.06.2025 12:51:29 |
Data udostępnienia informacji: | 04.06.2025 13:02:43 |
Data ostatniej aktualizacji: | 04.06.2025 12:51:29 |
Rejestr zmian |