Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

PREZYDENT  MIASTA  OPOLA

                                                                                    Opole, dnia 17 lipca 2025r.

 OŚR.6131.352.2025.AP

 

OBWIESZCZENIE

PREZYDENTA MIASTA OPOLA

o wszczęciu postępowania administracyjnego  i przeprowadzeniu oględzin

 

Działając zgodnie z art. 49 oraz art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 572 ze zm.)   – cyt. dalej jako Kpa, w związku z art. 83a ust. 7 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1478 ze zm.)

 

zawiadamiam strony postępowania,

że na wniosek nr W/EA III/2454/2025 z dnia 26.06.2025r. (data wpływu do tut. Organu 03.07.2025r.), uzupełniony pismem nr W/EA III/2588/2025 z dnia 09.09.2025r. (data wpływu do tut. Organu 15.07.2025r.)  Spółdzielni Mieszkaniowej w Opolu z siedzibą : 45-273 Opole, ul. Sosnkowskiego 40-42  zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie udzielenia zezwolenia na usunięcie 16 szt. drzew, wyszczególnionych w wykazie, rosnących na nieruchomościach administrowanych przez Administrację Osiedla nr III  przy ul. Sosnkowskiego, Zawiszaków  i Szarych Szeregów w Opolu (działki nr 1317/42, 1317/26, 1317/45, 1340 obręb Gosławice).

Wniosek wraz z dokumentacją znajduje się do wglądu w siedzibie Urzędu Miasta Opola, Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa,  Pl. Wolności 7/8, pok. 316.  

Na podstawie art. 79 § 1 i w związku z art. 85 § 1 Kpa zawiadamiam, że w dniu 11.08.2025r. w godz. 1100 – 1300 (podane godziny są orientacyjne i mogą ulec zmianie) na ww. nieruchomościach odbędą się oględziny drzew wnioskowanych do usunięcia. 

Stosownie do art. 10 § 1 Kpa strony postępowania mają prawo czynnego udziału w każdym stadium postępowania  oraz zgodnie z art. 79 § 2 Kpa mają prawo brać udział w przeprowadzeniu dowodu, mogą zadawać pytania świadkom, biegłym i stronom oraz składać wyjaśnienia.       

   Jednocześnie na podstawie art. 36 § 1 Kpa zawiadamiam, że wniosek  w sprawie udzielenia zezwolenia na usunięcie ww. drzew nie może zostać załatwiony w terminie określonym w art. 35 Kpa.  Przyczyną zwłoki jest konieczność zaopiniowania wycinki przez Komisję ds. zieleni miejskiej oraz  zachowania terminów, wynikających z zawiadamiania stron postępowania o decyzjach   i innych czynnościach organu administracji publicznej w formie publicznego obwieszczenia poprzez udostępnienie pisma w BIP na stronie podmiotowej organu, zgodnie z art. 49 Kpa. Z uwagi na powyższe  wskazuję termin rozpatrzenia sprawy do  31.08.2025r. 

Zgodnie z art. 37 § 1 k.p.a., stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia, jeżeli:                                                                                                                     

1) nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub przepisach szczególnych ani w  terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność);

2) postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość).

W powyższej sprawie liczba stron przekracza 20, a więc zgodnie z art. 83a ust. 7 ustawy o ochronie przyrody oraz art. 49 Kpa – zawiadomienie zostaje podane do publicznej wiadomości w dniu 17.07.2025r. poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie www.bip.um.opole  oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Opola, ul. Pl. Wolności 7/8.    

Zawiadomienie stron postępowania uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia, czyli z dniem 01.08.2025r.

                                                                                 

                                                         z up. Prezydenta Miasta
                                                         Edyta Madej
                                                         Kierownik Referatu Ochrony Zasobów Naturalnych

                                                             w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa

 

LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
Informacje
Ilość odwiedzin: 22
Podmiot udostępniający: Urząd Miasta Opola
Nazwa: Obwieszczenie nr OŚR.6131.352.2025.AP o wszczęciu postępowania o udzielenie zezwolenia na usunięcie drzew na terenie AO nr III i przeprowadzeniu oględzin
Osoba, która wytworzyła informację: Marzena Kasprzak
Osoba, która udostępnia informację: Marzena Kasprzak
Data wytworzenia informacji: 17.07.2025 10:39:30
Data udostępnienia informacji: 17.07.2025 10:45:12
Data ostatniej aktualizacji: 17.07.2025 10:39:30
Rejestr zmian