Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

Nr OŚR.6131.311.2025.EM                                                         Opole, dnia 28 lipca 2025r.  

OBWIESZCZENIE 

PREZYDENTA  MIASTA OPOLA

Na podstawie art. 10 § 1 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 574 ze zm.) – zwanej dalej ustawą Kpa oraz w związku z art. 83a ust. 7 i art. 86 ust. 2  ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 1478 ze zm.)

zawiadamiam strony postępowania,

że został zebrany materiał dowodowy w sprawie nałożenia ponownie na Wspólnotę Mieszkaniową Piotrkowska 1 z siedzibą w Opolu przy ul. Piotrkowskiej 1, obowiązku wykonania nasadzenia zastępczego 1 szt. drzew gat. lipa drobnolistna, rosnącego na nieruchomości ul. Piotrkowskiej 1 w Opolu, działka nr 128/62, obręb Kolonia Gosławicka (nr działki przed przenumerowaniem 128/62, am. 1, obręb Kolonia Gosławicka), wykonanego w terminie do 30.04.2022r., w przypadku niezachowania żywotności po 3 latach od dnia upływu terminu wskazanego w zezwoleniu na wykonanie nasadzenia, zgodnie z pkt 4 decyzji Prezydenta Miasta Opola Nr OŚR.6131.362.2021.EM z dnia 23.11.2021r.

Na zasadzie określonej w art. 10 § 1 ustawy Kpa strony postępowania administracyjnego mają prawo czynnego udziału w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji mają możliwość wypowiedzenia się, co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. W związku z powyższym informuję o możliwości zapoznania się z zebranym materiałem dowodowym w ww. sprawie i wniesienia uwag w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego zawiadomienia. Dokumentacja znajduje się do wglądu w siedzibie Urzędu Miasta Opola, Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa, Pl. Wolności 7-8, pok. 316. W celu umówienia  się na zapoznanie z dokumentacją należy skontaktować się z Wydziałem Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opola pod adresem mailowym: osr@um.opole.pl lub pod nr tel. 77 446 10 82. Uwagi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną  skrzynkę podawczą Urzędu Miasta Opola.

W dniu  07.07.2025 r. na ww. nieruchomości zostały przeprowadzone oględziny przez Komisję ds. zieleni miejskiej – organ doradczy Prezydenta Miasta Opola, podczas których stwierdzono zachowanie żywotności przedmiotowego nasadzenia zastępczego tj. 1 szt. drzewa gat. lipa drobnolistna, po 3 latach od dnia upływu terminu wskazanego w zezwoleniu na wykonanie nasadzenia.

Po upływie terminu na wniesienie uwag do sprawy, postępowanie w sprawie nałożenia ponownie na Wspólnotę Mieszkaniową Piotrkowska 1 z siedzibą w Opolu przy ul. Piotrkowskiej 1, działka nr 128/62, obręb Kolonia Gosławicka (nr działki przed przenumerowaniem 128/62, am. 1, obręb Kolonia Gosławicka) obowiązku wykonania nasadzenia zastępczego, zostanie umorzone.

Jednocześnie na podstawie art. 36 § 1 Kpa zawiadamiam, że przedmiotowa sprawa nie będzie mogła zostać załatwiona w terminie określonym w art. 35 Kpa z powodu konieczności zachowania terminów, wynikających z zawiadamiania stron postępowania o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej w formie publicznego obwieszczenia poprzez udostępnienie pisma w BIP na stronie podmiotowej organu, zgodnie z art. 49 Kpa. Z uwagi na powyższe  informuję, że przedmiotowa sprawa zostanie rozpatrzona (wydana decyzja administracyjna) do dnia 29.08.2025r. Zgodnie z art. 37 § 1 k.p.a., stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia, jeżeli:                                                                                                                     

1) nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub przepisach szczególnych ani w  terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność);

2) postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość).

W powyższej sprawie liczba stron przekracza 20, a więc zgodnie z art. 83a ust. 7 ustawy o ochronie przyrody oraz art. 49 ustawy Kpa – zawiadomienie zostaje podane do publicznej wiadomości w dniu     28.07.2025r. poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie www.bip.um.opole  oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Opola przy Pl. Wolności 7-8.

Zgodnie z art. 49 ustawy Kpa, doręczenie uznaje się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia  niniejszego obwieszczenia, czyli z dniem 12.08.2025r.

Z up. Prezydenta Miasta

Edyta Madej

Kieronik Referatu Ochrony Zasobów Naturalnych

w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa

LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
Informacje
Ilość odwiedzin: 17
Podmiot udostępniający: Urząd Miasta Opola
Nazwa: Obwieszczenie Prezydenta Miasta Opola o zebraniu materiału dowodowego w sprawie nalozęnia ponownie obowiązku wykonania nasadzenia zamiennego przy ul. Piotrkowskiej 1
Osoba, która wytworzyła informację: Edyta Madej
Osoba, która udostępnia informację: Edyta Madej
Data wytworzenia informacji: 28.07.2025 14:17:42
Data udostępnienia informacji: 28.07.2025 14:37:07
Data ostatniej aktualizacji: 28.07.2025 14:17:42
Rejestr zmian