Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

LOKALIZACJA:

Plac Wolności 7-8

45-018 Opole


ELEKTRONICZNA REZERWACJA TERMINU

https://wizytawurzedzie.um.opole.pl/


NACZELNIK WYDZIAŁU:

Grzegorz Śliwiński

 

ZASTĘPCA NACZELNIKA WYDZIAŁU:

Izabela Chorzewska


STRUKTURA WYDZIAŁU:

Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych

Kierownik Referatu: Dariusz Strzelec

nr tel.: 77 54 77 357 / 350

 

Referat Działalności Gospodarczej

Kierownik Referatu: Wiesława Skoczylas

nr tel.: 77 45 11 836 / 862

 

Referat Komunikacji

Kierownik Referatu:  Jolanta Kukułka

nr tel.: 77 45 11 948 / 842 / 845 / 864


Do zakresu działania Wydziału należy w szczególności:

  • prowadzenie spraw meldunkowych,
  • prowadzenie dokumentacji ewidencyjnej mieszkańców i udostępnianie danych ze zbiorów ewidencji ludności,
  • przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego i wydawanie dowodów osobistych,
  • sporządzanie spisów wyborców oraz innych wykazów wymaganych przepisami,
  • prowadzenie ewidencji innych obiektów niż obiekty hotelarskie, w których świadczone są usługi hotelarskie oraz ewidencji pól biwakowych,
  • realizacja zadań wynikających z ustawy o swobodzie działalności gospodarczej,
  • realizacja zadań związanych ze sprzedażą napojów alkoholowych,
  • realizacja zadań związanych z ustalaniem godzin pracy placówek handlu detalicznego, zakładów gastronomicznych, zakładów usługowych i aptek ogólnodostępnych,
  • koordynowanie zadań dotyczących prowadzenia spraw związanych z repatriacją Polaków zamieszkałych na terenie byłego ZSRR,
  • rejestracja i wyrejestrowywanie pojazdów oraz przyjmowanie zawiadomień o zbyciu, nabyciu pojazdu,
  • dokonywanie zmian i adnotacji w dowodach rejestracyjnych i kartach pojazdów oraz wydawanie skierowań na dodatkowe badania techniczne pojazdów,
  • wydawanie, zatrzymywanie i cofanie uprawnień do kierowania pojazdami,
  • kierowanie kierowców na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji oraz na badania lekarskie,
  • prowadzenie informatycznej bazy danych w systemach Pojazd i Kierowca,
  • nadzór nad stacjami kontroli pojazdów oraz szkoleniem kierowców.

ZAKŁADKI POWIĄZANE Z WYDZIAŁEM:

Rejestracja pojazdów, prawo jazdy https://www.opole.pl/dla-mieszkanca/rejestracja-pojazdow-prawo-jazdy

 

Zameldowanie i dowody osobiste https://www.opole.pl/dla-mieszkanca/zameldowanie-i-dowody-osobiste


KATALOG USŁUG - PLATFORMA E-USŁUG PUBLICZNYCH

e-mail: urzad@um.opole.pl

Infolinia: +48 77 45 11 800

adres www: http://www.opole.pl

 

LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
Informacje
Ilość odwiedzin: 1535
Podmiot udostępniający: Urząd Miasta Opola
Nazwa dokumentu: Wydział Spraw Obywatelskich
Skrócony opis: struktura organizacyjna Urzędu
Osoba, która wytworzyła informację: Anna Kwiatkowska Kazimierska
Osoba, która udostępnia informację: Anna Kwiatkowska Kazimierska
Data wytworzenia informacji: 09.02.2022 15:45:12
Data udostępnienia informacji: 17.02.2022 14:56:26
Data ostatniej aktualizacji: 17.02.2022 14:53:26
Rejestr zmian