Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.





Prezydent Miasta Opola
ul. Rynek 1A
45-015 Opole
Opole, 3.11.2025 r.
OŚR.6220.53.2025.AS
Prezydenta Miasta Opola
Na podstawie art. 9, 10 § 1, 36 § 1 i 2, art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572 ze zm.), zwanej dalej k.p.a., w związku z art. 64 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 oraz 74 ust. 3 i 3a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.), zwanej dalej u.o.o.ś., zawiadamiam strony postępowania o wszczęciu postępowania administracyjnego, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Przebudowa istniejącego budynku w celu jego adaptacji dla sformułowania działu lakierni zlokalizowana w miejscowości Opole na terenie działki nr ewid. 1358/2 obręb Zakrzów”, prowadzonego na wniosek z dnia 9.09.2025 r. (uzupełniony przy piśmie z dnia 21.10.2025 r., data wpływu do tut. organu 27.10.2025 r.) Bus-Service sp. z o.o., ul. Działkowa 6, 45-144 Opole (działającej przez pełnomocnika), a także o:
§ wezwaniu, znak: OŚR.6220.53.2025.AS z 29.09.2025 r., pełnomocnika wnioskodawcy do uzupełnienia braków formalnych ww. wniosku;
§ wpływie uzupełnienia wniosku (pismo dnia 21.10.2025 r.);
§ przekazaniu wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, wraz z niezbędnymi załącznikami, do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Opolu, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu oraz Dyrektora Zarządu Zlewni w Opolu Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, w celu uzyskania opinii co do obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i ewentualnego zakresu raportu;
§ braku możliwości załatwienia sprawy w terminie wskazanym w art. 35 § 3 k.p.a. (sprawa szczególnie skomplikowana), ze względu na konieczność uzyskania opinii co do obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko od organów współdziałających w niniejszej sprawie.
Nowy termin załatwienia sprawy ustala się do dnia 3.01.2026 r.
Ostateczny termin wydania decyzji, obecnie, nie jest możliwy do dokładnego określenia;
§ prawie do czynnego udziału w każdym stadium postępowania (również po jego zakończeniu), możliwości wglądu w akta prowadzonej sprawy, sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów (w lokalu organu administracji publicznej w obecności pracownika tego organu) oraz wypowiedzenia się, co do zebranych materiałów, dowodów i zgłoszonych żądań (art. 73 k.p.a.).
Stronami postępowania w przedmiotowej sprawie oprócz wnioskodawcy są podmioty, którym przysługują prawa rzeczowe do nieruchomości (własność, współwłasność, użytkowanie, służebność, zastaw, hipoteka, spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, użytkowanie wieczyste), znajdujące się w zasięgu 100 m od granic terenu planowanego przedsięwzięcia, tj. w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę.
Zgodnie z art. 74 ust. 3a u.o.o.ś. liczba stron przedmiotowego postępowania przekracza 10, w związku
z tym, na podstawie art. 74 ust. 3 u.o.o.ś. ma zastosowanie art. 49 k.p.a.
Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne jego obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej (zgodnie z art. 49 § 2 k.p.a.).
Z dokumentacją w przedmiotowej sprawie, zainteresowane strony, mogą zapoznać się w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opola (tel. 77 45 11 819, adres e-mail: anna.sydor@um.opole.pl, osr@um.opole.pl).
Data publicznego ogłoszenia: 6.11.2025 r.
Zgodnie z art. 35 § 3 i 5, art. 36 § 1 i 2, art. 37 § 1 - 6 i art. 49 § 1 i § 2 k.p.a.:
- załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania;
- do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynność, okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo przyczyn niezależnych od organu;
- o każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie organ administracji publicznej jest obowiązany zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia; ten sam obowiązek ciąży na organie administracji publicznej również w przypadku zwłoki w załatwieniu sprawy z przyczyn niezależnych od organu;
- stronie postępowania służy prawo do wniesienia ponaglenia, jeżeli:
· nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub przepisach szczególnych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność),
· postępowanie jest prowadzone dłużej niż, jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość).
Ponaglenie winno zawierać uzasadnienie. Wnosi się je do organu wyższego stopnia za pośrednictwem organu prowadzącego postępowanie;
- w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ prowadzący postępowanie o każdej zmianie swojego adresu, w tym adresu elektronicznego. W razie zaniedbania ww. obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny;
- jeżeli przepis szczególny tak stanowi, zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej może nastąpić w formie publicznego obwieszczenia, w innej formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości lub przez udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej właściwego organu administracji publicznej;
- dzień, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej wskazuje się w treści tego obwieszczenia, ogłoszenia lub w Biuletynie Informacji Publicznej. Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.
Klauzula informacyjna w przypadku zbierania danych od osoby, której dane dotyczą
Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), informuję, że:
Administrator danych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Opola z siedzibą przy ul. Rynek 1a 45-015 Opole,
Z Administratorem można się skontaktować poprzez adres mailowy urzad@um.opole.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
Inspektor ochrony danych
Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych w szczególności w zakresie korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem poprzez adres mailowy iod@um.opole.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania
Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie art.6 ust.1 lit. c RODO w związku z koniecznością przeprowadzenia postępowania w niniejszej sprawie.
Odbiorcy danych
Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych, lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa, lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.
Okres przechowywania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres prowadzenia sprawy i okres archiwizacji akt tej sprawy.
Prawa przysługujące osobie, której dane dotyczą
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia oraz prawo do ograniczenia ich przetwarzania.
Ponadto także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
Konsekwencje niepodania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, ich niepodanie będzie skutkowało brakiem możliwości kierowania do Pani/Pana korespondencji i prowadzenia postępowania administracyjnego itp.
Otrzymują:
1. Pełnomocnik.
2. Pozostałe strony postępowania, zgodnie z wykazem stron umieszczonym w aktach sprawy, poprzez obwieszczenie zamieszczone na stronie BIP UM Opole (https://www.bip.um.opole.pl/miasto-opole,42_522) oraz na tablicy ogłoszeń znajdującej się w budynku Urzędu Miasta Opola, przy Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa.
3. aa.
| Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data | dataUdost | dataMod | creating | modifier | Opcje |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data | dataUdost | dataMod | creating | modifier | Opcje |
| Informacje | |
|---|---|
| Ilość odwiedzin: | 7 |
| Podmiot udostępniający: | Urząd Miasta Opola |
| Nazwa dokumentu: | Obwieszczenie - zawiadomienie stron o wszczęciu postępowania administracyjnego, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Przebudowa istniejącego budynku w celu jego adaptacji dla sformułowania działu lakierni zlokalizowana w miejscowości Opole na terenie działki nr ewid. 1358/2 obręb Zakrzów”, prowadzonego na wniosek Bus-Service sp. z o.o., ul. Działkowa 6, 45-144 Opole. |
| Skrócony opis: | Prezydent Miasta Opola zawiadomienia strony o wszczęciu postępowania administracyjnego, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Przebudowa istniejącego budynku w celu jego adaptacji dla (Bus-Service sp. z o.o., ul. Działkowa 6, 45-144 Opole) oraz o wystąpieniu do organów opiniujących, w tym o przedłużeniu terminu r.załatwienia sprawy do 3.01.2025. |
| Osoba, która wytworzyła informację: | Anna Sydor |
| Osoba, która udostępnia informację: | Anna Sydor |
| Data wytworzenia informacji: | 06.11.2025 09:48:40 |
| Data udostępnienia informacji: | 06.11.2025 09:54:44 |
| Data ostatniej aktualizacji: | 06.11.2025 09:54:49 |
| Rejestr zmian | |